Forskellen mellem at købe og bestille valuta
Sådan fungerer det at købe og bestille valuta online hos os. Kend forskellen og køb valuta, inden du rejser.
Bestil valuta online og afhent i butik
Når du bestiller valuta, forudbestiller du din foretrukne valuta på vores hjemmeside eller i vores valutaapp. Du afhenter og betaler valutaen i en af vores butikker – du bestemmer selv hvilken. Ved at bestilling valuta kan du være sikker på, at valutaen er på lager og klar til afhentning, når du ankommer til butikken.
Når valutaen er på lager, er det ofte muligt at afhente den dagen efter din bestilling. Hvis butikken ikke har din valuta på lager, er ventetiden maksimalt 5 hverdage. For de fleste af vores butikker bestemmer du selv afhentningsdatoen i forbindelse med din bestilling. Hvis valutaen ikke er tilgængelig på den ønskede dato, kontakter vi dig direkte. Hvis du ikke har valgt en dato, sender vi dig en mail, når valutaen er klar til afhentning i den valgte butik.
Det er gratis at bestille valuta, men som altid skal du vise et gyldigt ID og dit reservationsnummer (angivet i din reservationsbekræftelse, der er sendt til dig via e-mail) i forbindelse med afhentningen. Eksempel på reservationsnummer RES53b2b1.
Hvis du ikke afhenter din valuta 2 dage efter den valgte afhentningsdato, eller når butikken har sendt en afhentningsmeddelelse, går din bestilling tabt. Du kan altid kontakte os for at ændre afhentningsdagen.
Køb valuta online og afhent i butik
Køb af valuta online betyder, at du betaler valutaen direkte i forbindelse med dit køb på vores hjemmeside eller i valuta-appen. Valutaen kan afhentes i en af vores butikker i Københavns Lufthavn.
Når din valuta er klar til at blive afhentet, modtager du en e-mail. Glem ikke at medbringe et gyldigt ID.